Trouwlocatie Landgoed Robacher’s Watermolen:
sfeer en romantiek!

Wanneer jullie bij ons aankomen voelen jullie direct dat Landgoed Robacher’s Watermolen geen standaard locatie is.
Het landgoed straalt romantiek uit en bied vele mogelijkheden voor jullie bijzondere dag.

Het Landgoed is een officiële trouwlocatie van de gemeente Medemblik en kan jullie gehele bruiloft op 1 locatie verzorgen. Ook is het mogelijk om alleen het dag- of avondprogramma bij ons te vieren. De locatie bestaat uit verschillende gebouwen, terrassen en tuinen en kan naar jullie smaak worden gedecoreerd. Als bruidspaar bij Robacher hebben jullie de mogelijkheid om de dag naar eigen wens in te vullen, natuurlijk kunnen wij jullie overal (indien gewenst) in adviseren.

Aanmelden voor de open dag? Een afspraak maken? Direct online een offerte maken? Zie de mogelijkheden aan de onderkant van deze pagina.

Trouwlocatie: Het Landhuis

Het landhuis is het hart van het landgoed. Op de begane grond vindt u ons sfeervolle restaurant met grote openhaard en zitgelegenheid. Knusse nisjes en een ruime dansvloer maakt deze ruimte zeer geschikt voor een ceremonie, receptie, diner en feestavond.

Met een trap of de mindervalidelift kunt u naar de bovenverdieping van het Landhuis. De bovenverdieping is zeer ruim opgezet en geeft u uitzicht over het Watermolenterras. Met een eigen bar en dansvloer is deze ruimte multifunctioneel inzetbaar.

Veel mensen denken dat de eigenaren van Landgoed Robacher’s Watermolen Robacher heten, maar niets is minder waar! Robacher is namelijk de naam van de watermolen zelf en deze kunt u vinden op, jawel, het Watermolenterras. Dit terras is vanaf de parkeerplaats en vanuit het landhuis te betreden en heeft naast de authentieke watermolen ook het houten prieel.

Maximale aantal gasten (advies):
Ceremonie buiten (zittend) – 200
Ceremonie binnen (zittend) – 80
Diner buiten – 100
Diner binnen – 250
Receptie/borrel buiten – 200
Receptie/feest binnen – 300

Trouwlocatie: Herenkamer en Hofstede

De Herenkamer en Hofstede zijn 2 sfeervolle zalen met eigen terrassen. Doordat de zalen zowel gekoppeld als los te gebruiken zijn kunnen we variëren en daarmee de perfecte zalencombinatie maken voor jullie bruiloft.

De Herenkamer (waar dames natuurlijk ook welkom zijn) heeft een eigen entree en een grote openhaard in het midden van de ruimte. De ruimte is zeer geschikt voor een diner of receptie. De Herenkamer heeft een warme uitstraling met een grote boekenkast en Chesterfield bank als eyecatchers. De binnenplaats hoort bij de Herenkamer en geeft ruimte aan een mooie ceremonie, diner of borrel. Doordat dit terras afgeschermd is, geeft het een privé gevoel. De ceremonie opstelling bij de vijver kunnen we ook overdekken met een stretchtent, zodat er ook met slecht weer gebruik van gemaakt kan worden.

De Hofstede bestaat uit 2 geschakelde gebouwen. Met een gezellige bar midden in de ruimte een ideale locatie voor een borrel of feest. Op de dansvloer is een ceremonie mogelijk en er is ruimte voor een band of DJ. Naast de Hofstede vinden jullie onze vijver en romantische ceremonie opstelling tussen de bomen.

Maximale aantal gasten (advies):
Ceremonie buiten (zittend) – 70
Ceremonie binnen (zittend) – 60
Diner buiten – 130
Diner binnen – 130
Receptie/borrel buiten – 130
Receptie/feest binnen – 130

Catering

Homemade gerechten uit eigen keuken. Jullie krijgen de mogelijkheid om het menu samen te stellen uit meer dan 40 verschillende gerechten waarbij wij graag adviseren. Naast onze catering is het mogelijk zelf extra gerechten naast onze basis aan te leveren die bij jullie wensen of cultuur passen. Denk bijvoorbeeld aan die lekkere salade van moeder of Surinaamse pasteitjes in de avond. (geheel eigen catering is niet mogelijk) Ook hebben wij ervaring met allergie-vrije gerechten zoals glutenvrije, lactosevrije en vegetarische maaltijden. Kinderen kunnen mee eten met het gekozen diner of we verzorgen een speciaal kindermenu.

Prijzen diner:
3-gangen keuzemenu €32,50 p.p.
4-gangen keuzemenu € 37,50 p.p.
3-gangen shared diner € 37,50 p.p.
BBQ of buffet € 27,50

Qua dranken werken wij alleen op afkoop (dranken inclusief) zodat jullie geen extra rekening achteraf ontvangen. Wij serveren dranken uit én gasten kunnen bij de bar dranken bestellen. Wij serveren 3 pakketten:

Basis bar – € 5,50 per uur p.p.
Koffie/thee/frisdranken/bier/0% bier/huiswijnen (wit, rood rosé)

Uitgebreide bar – € 6,00 per uur p.p.
Basis bar +
Extra bieren/wijnen: Radler/0% radler/0% rode wijn/0% witte wijn
Binnenlands gedistilleerd: jenever/bessenjenever/vieux
Buitenlands gedistilleerd: cocos, passion, dropshot, blue curacao, likeur 21

Luxe bar – € 6,50 per uur p.p.
Basis bar +
Uitgebreide bar +
Bacardi/Malibu/Vodka/Gin en Whiskey

Daarnaast kunnen jullie nog kiezen voor een losse teil speciaalbiertjes, limonadebar, cocktailbar, whiskey bar en meer!

Decoratie

Vanaf het moment dat de locatie bekend is beginnen de ideeën over de decoratie vorm te krijgen. Familie en vrienden willen graag helpen en er moeten veel keuzes worden gemaakt. Bij Hoeve Landzicht hebben jullie 3 mogelijkheden:

Zelf decoreren:
Pinterest afzoeken om jullie persoonlijke style samen te stellen, of wellicht hebben jullie al een idee hoe de decoraties op jullie dag er uit komen te zien? Zelf je bruiloft decoreren is super leuk om te doen (maar brengt ook veel werk met zich mee)! Jullie hebben 2 uur voorafgaand aan de bruiloft de tijd om de ruimte(s) te decoreren. Ook externe leveranciers kunnen binnen deze tijd hun spullen brengen en opbouwen. Extra uren of zelfs de mogelijkheid dat Robacher jullie eigen decoraties decoreren behoren tot de mogelijkheden.

Decoratie pakket:
Robacher biedt 3 decoratie pakketten aan in de thema’s: Bohemian, rustic en algemeen. Deze pakketten bevatten decoraties voor de ceremonie, diner en feestavond in jullie kleurthema. De prijs varieert van € 250,- / € 325,- incl. het decoreren ervan.

Losse decoraties:
In ons magazine staan meer dan 20 losse decoraties. Van bloemen tot ballonnen, van kandelaren tot servetten. Ook echte eyecatchers zoals een cocktailbar, whisky bar en photobooth zijn los te huur voor jullie bruiloft op onze locatie. Combineer deze met jullie eigen decoraties en creëer jullie persoonlijke stijl!

Tijdens onze open dagen kunnen jullie de decoraties zien! Benieuwd naar ons magazine? Bezoek een van onze open dagen of maak een afspraak op locatie.

Offerte aanvragen

Maak via onderstaande link in 10 minuten een indicatie offerte voor jullie bruiloft. Deze kijken wij vervolgens na en sturen een officiële offerte én meer informatie per mail naar jullie toe.

Een afspraak maken

Wilt u liever een persoonlijke rondleiding? Maak dan via onderstaande agenda een afspraak met onze bedrijfsleider Cecilia Nap

Open dagen

Tijdens de opendagen is onze locatie in bruiloft sfeer. Naast de verschillende opstellingen zijn er leveranciers aanwezig zoals bruidstaarten, een ambtenaar, muziek en meer. De opendagen voor 2020 staan op 27 september en 22 november van 11:00 – 16:00.